1) "Упрощение" языка за счет использования символов-эмодзи, картинок-мемов и различных жаргонных выражений, призванных сократить число символов в предложении;
2) Различные формы заимствования интеллектуальной собственности (как правило, что попало в Интернет-уже "общественное достояние");
3) Замещение реальных контактов с живыми людьми виртуальными "друзьями", поощрение социофобий, соблазн создания виртуальной личности с "идеальной" жизнью.
Конечно, это далеко не полный список возможностей и последствий, а только мое видение данной темы.
Negative aspects of Internet communication:
1) "Simplification" of the language through the use of symbols-emoji, picture memes and various slang expressions, designed to reduce the number of characters in the sentence;
2) Various forms of borrowing intellectual property (as a rule, what has got into the Internet is already "public domain");
3) Substituting real contacts with living people with virtual "friends", encouraging social phobias, the temptation to create a virtual person with an "ideal" life.
Of course, this is far from a complete list of opportunities and consequences, but only my vision of this topic.
There's a lot of thing is internet. Good and bad. Let's see bad things. For example for kids it's bad when they use internet too much. Watching movies, playing games on computer instead of hanging out with friends. First of all it's bad for eyes and second of all for their intellect.
1) "Упрощение" языка за счет использования символов-эмодзи, картинок-мемов и различных жаргонных выражений, призванных сократить число символов в предложении;
2) Различные формы заимствования интеллектуальной собственности (как правило, что попало в Интернет-уже "общественное достояние");
3) Замещение реальных контактов с живыми людьми виртуальными "друзьями", поощрение социофобий, соблазн создания виртуальной личности с "идеальной" жизнью.
Конечно, это далеко не полный список возможностей и последствий, а только мое видение данной темы.
Negative aspects of Internet communication:
1) "Simplification" of the language through the use of symbols-emoji, picture memes and various slang expressions, designed to reduce the number of characters in the sentence;
2) Various forms of borrowing intellectual property (as a rule, what has got into the Internet is already "public domain");
3) Substituting real contacts with living people with virtual "friends", encouraging social phobias, the temptation to create a virtual person with an "ideal" life.
Of course, this is far from a complete list of opportunities and consequences, but only my vision of this topic.